علی نعیمی پور، مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری قزوین در تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه سال 1399 شهرداری قزوین از اصلاح نظام مالی، مشارکت گیری از شهروندان، اهتمام بر انضباط مالی و برقراری حسابداری تعهدی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در ساختار جدید بودجه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، نعیمی پور گفت: لايحه بودجه سال 99، در راستای اجراي منويات مقام معظم رهبري و تحقق اقتصاد مقاومتي تدوین شده است.

مدیر برنامه‌ و بودجه شهرداری قزوین افزود: اين بودجه با لحاظ کردن سند چشم‌انداز توسعه 1404، برنامه پنج‌ساله دوم شهرداري قزوين و ساير اسناد بالادستي از جمله لايحه برنامه ششم تقديمي دولت به مجلس و بودجه سال 99 کشور و نيز بخشنامه بودجه شهرداری‌ها ابلاغي از سوي سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنين نقطه نظرات شوراي اسلامي شهر قزوين تدوین‌شده است.

نعیمی پور تصریح کرد: لايحه بودجه 99 شهرداری قزوین از ويژگي‌هايی چون اصلاح نظام مالي، مشارکت گیری از شهروندان، اهتمام بر انضباط مالي، برقراری حسابداری تعهدي و بودجه‌ريزي بر مبناي عملکرد برخوردار است و در بودجه سال آينده شهرداري افزايش سطح درآمدهاي پايدار، واقعي کردن اعتبارات هزينه‌اي، در اولويت گذاشتن پروژه‌هاي نيمه‌تمام و نگهداري از زيرساخت‌هاي شهري و پيگيري مطالبات شهرداري از دستگاه‌ها و اشخاص حقيقي و حقوقي در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: تدوین تلفیقی بودجه با هدف شفاف‌سازی درآمد و هزینه، بهره‌گيري از مديريت هزينه و جلوگيري از اسراف، توسعه زيرساخت‌هاي شهري با تأکيد بر ايجاد ارزش‌افزوده، توجه ويژه به عدالت و فرصت برابر در مناطق کم برخوردار و سامان‌دهي به وضعيت نواحي منفصل شهري از ديگر ويژگي‌هاي بودجه سال 99 شهرداري قزوين است.

نعیمی پور با اشاره به شاخصه‌های لایحه بودجه 99 شهرداری قزوین گفت: برقراری حسابداری خزانه و تشکیل کمیته تخصیص اعتبار، حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملياتي و ثبت وقايع مالي عمليات حسابداري تعهدي تعدیل‌شده و شناسايي و ثبت درآمدهاي غير نقدي به‌منظور شفاف‌سازی هر چه بيشتر حساب‌های مالي و دارائی‌های شهرداري و نيز واقعی‌تر نشان دادن ميزان درآمدها و همچنين هزینه‌های پروژه‌ها از اولویت‌های کاري شهرداري در تدوين بودجه سال جدید مالی بوده است.

مدیر برنامه‌ و بودجه شهرداری قزوین افزود: در راستاي شفاف‌سازی حساب‌های مالي، تلاش شده تا همه ردیف‌های بودجه شهرداري اعم از درآمدها و هزینه‌های جاري و عمراني به همراه مستندات آن ارائه شود و اين حرکت مؤثری در توجيه برآورد محاسبات اعتبار ردیف‌های هزينه و درآمد شهرداري است.

نعیمی پور اظهار کرد: پیش‌بینی بودجه منطبق با برنامه راهبــردي پنج‌ساله دوم با لحـاظ نمودن نظام کدگذاری برنامه‌ای نشان از اهتمام شهرداري به حرکت بر اساس برنامه مــدون جهت دستيابي به چشم‌اندازهای آينده نگارانه است و در چهارچوب چشم‌اندازهای برنامه پنج‌ساله دوم، نشان از برنامه محوري ردیف‌های اعتباري و عملکرد هدفمند مديريت شهري دارد.

 

منبع خبــــر : سایت رسمی شهرداری قزوین