رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز؛

 

سیبنا یکی از سامانه‌های موفق در حوزه برنامه‌ریزی ، نظارت و اجرا است

 

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: سامانه سیبنا یکی از سامانه‌ی موفق در حوزه برنامه‌ریزی ، نظارت و اجرا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، احد صادقی صبح روز یکشنبه در سخنرانی میان دستور اظهار کرد: در ادامه طرحی که رییس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص برنامه عملیاتی شهرداری ارائه داده بودند نیاز دیدم مطالبی رامطرح کنم.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: به نظر می رسد طرح مذکور در حوزه فناوری و بحث داده محوری می تواند ما را به سمت مدیریت داده محور سوق دهد، بودجه‌های سالانه‌ای که داریم نمیدانیم این بودجه چند درصد از برنامه‌های پنج ساله است یا اگر این اتفاق بیوفتد در سامانه‌ای بارگزاری نمی شود در کنار کد ردیف‌های بودجه باید کد ردیف‌های پنج ساله داشته باشیم

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سامانه‌ی سیبنا که در مشهد استفاده شده است سامانه‌ی برنامه‌ریزی ، نظارت و اجرا است

وی بیان کرد: اولین دستاورد سامانه‌ی سیبنا اتوماسیون پیشنهاد و تصویب بودجه ، توزیع بودجه ، فرایندهای اجرای بودجه ، مدیریت تغییرات بودجه ، شفاف سازی است.

صادقی در ادامه سخنان خود افزود: در بخش تصویب بودجه مناطق یا سازمان‌های شهرداری براساس سند چشم‌انداز و یا برنامه‌ها یا اهداف چندساله ، پروژه‌های سال آینده‌ی خود را به واحدهای برنامه‌ریز ارائه می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در بخش توزیع بودجه پس از تصویب بودجه توسط شورای اسلامی شهر ، بودجه های واحد های اجرایی در سامانه توزیع میشود تا واحدها بتوانند نسبت به اجرای بودجه اقدام کنند .

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: سامانه سیبنا یکی از دستاوردهای توزیع بودجه به همراه تعیین موقعیت جغرافیایی است.

وی در بخشی از سخنانش یادآور شد: در بخش فرایندهای اجرایی بودجه برای اجرای هر پروژه یا هزینه ابتدا باید در سامانه‌ی سیبنا طی یک فرایند مشخص در قالب فرم‌های درخواست کالا و خدمات تامین اعتبار انجام شود.

صادقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: چون فصل برنامه ریزی است به همین جهت این گزارش را ارائه دادم تا شهرداری تبریز هم در راستای تهیه چنین برنامه ای اقدامات لازم را اتخاذ کند.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تبریز