مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت:

امکان امضای دیجیتال با افزایش صحت و دقت اطلاعات با قابلیت رهگیری از مهمترین مزایای سامانه مدیریت تعهدات و قراردادها است که در شهرداری مشهد فراهم شد.
 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی آبسالان در مراسم رونمایی سامانه تدوین قراردادها که امروز در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، افزود: ایجاد داشبورد مدیریتی در پروسه قرارداد، برقراری ارتباط صحیح و جامع بین سیستم‌های عامل در حوزه برنامه‎‌ریزی و مالی شهرداری و شفاف سازی و کنترل قراردادها در ستاد و مناطق با استفاده از اطلاعات واقعی از جمله مزایای سامانه مدیریت تعهدات و قراردادهای شهرداری مشهد با استفاده از فناوری امضای دیجیتال است.
وی ادامه داد: مدیریت و نظارت بر مراحل اجرایی پروژه‌ها و مدیریت متمرکز اطلاعات قراردادها در عین تفویض اختیارات و ارایه گزارش‌های جامع و پویا به تفکیک حوزه‌های مختلف از قراردادها از مرحله تدوین تا پرداخت نیز از دیگر مزایای قابل ذکر این سامانه است.
مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهرداری مشهد با هدف یکپارچگی در تدوین، کنترل خودکاراعتبارات و نظارت بر تعهدات قراردادها اقدام به راه‌اندازی این سامانه کرده است، گفت: هم چنین با افتتاح این سامانه بانک اطلاعاتی جامعی از پیمانکاران و قوانین و مقررات مرتبط با امور قراردادها ایجاد می‌شود.
آبسالان همچنین ادامه داد: بدین وسیله می‌توان ارتباط موثری با پیمانکاران و نظام برنامه‌ریزی و مالی برقرار کرد و به نگهداری دانش و تجربیات سازمانی در جهت بهره‌برداری بین بخشی پرداخت ضمن اینکه امکان دسترسی آسان و لحظه‌ای به پرونده الکترونیکی قراردادها نیز مسیر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در راستای دستیابی به اهداف سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تلاش است تا امکانات فضای الکترونیک را برای کارمندان و مخاطبان خود ایجاد و توسعه بخشد، گفت: در همین زمینه در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فاوا و اولین مرکز بخش خصوصی صادر کننده امضای الکترونیکی، امکان استفاده از امضای الکترونیک برای مدیران ارشد مجموعه شهرداری ایجاد و این طرح وارد مرحله اجرایی شد.
مدیرعامل سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد احراز هویت هر کاربر برای ارسال هر گونه سند را از جمله مزایای امضای دیجیتال عنوان کرد و گفت: ایجاد پست الکترونیکی امن، صحت اسناد الکترونیکی و غیر قابل انکار بودن متن اسناد الکترونیکی توسط شخص امضاء کننده، کاهش حجم مراجعات شهروندان به شهرداری و تبادل الکترونیک تمامی قرادادهای شهرداری با پیمانکاران را از دیگر مزایای امضای دیجیتال عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود امضای دیجیتال برای صدور تمامی مجوزهای شهرداری اعم از پروانه‌های ساختمانی و پایان کار و ... به بهره‌برداری رسیده و در قالب امضای الکترونیک به شهروندان و متقاضیان ارائه گردد.
وی ابراز امیدواری کرد به زودی شهروندان مشهدی به یک نمونه امضای دیجیتال مجهز شوند.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد