شهروندان می‌توانند تنها با جست‌وجو نام حقیقی یا حقوقی، نام قرارداد یا پروژه و... اطلاعات مورد نظرشان را به دست آورند.

 


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از کسب رتبه اول سایت فاش شهرداری مشهد در بین کلانشهرها خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجاییان در این خصوص بیان کرد: در ارزیابی که اخیرا بین همه کلانشهرها انجام شد، با توجه به حجم بالای اطلاعات موجود در سامانه فاش، تنوع اطلاعات منتشر شده و قابلیت جست‌وجوی مطلوب، سایت شهرداری مشهد رتبه اول را کسب کرد؛ در حقیقت افزایش بیشتر اطلاعات سبب خواهد شد نظارت مردمی از روند کار شهرداری نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سامانه فاش که مخفف فضای اطلاع‌رسانی شفاف است، گفت: راه‌اندازی این سامانه به ابتدای سال جاری باز می‌گردد، شهرداری تصمیم گرفت که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار عموم مردم قرار دهد تا عملکردهای مختلف شهرداری برای مردم شفاف شود.


مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر سامانه اطلاعات بودجه‌ای، پروژه‌های شهرداری و وضعیت پیشرفت تمامی قراردادهای شهرداری روی سامانه بارگزاری شده است، عنوان کرد: شهروندان می‌توانند تنها با جست‌وجو نام حقیقی یا حقوقی، نام قرارداد یا پروژه و... اطلاع مورد نظرشان را به دست آورند.
 

رجائیان افزود: آخرین بخشی که روی سامانه بارگذاری شد از سایر بخش‌های دیگر حائز اهمیت بیشتری است و حجم بسیار بالایی از اطلاعات را در معرض دید شهروندان قرار می‌دهد که قبلا این اطلاعات تنها در اختیار شهرداری قرار داشت؛ این اطلاعات در حوزه املاک و شهرسازی است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه پرونده‌های شهرسازی تمام شهروندان روی سامانه در معرض دید قرار گرفته است، تشریح کرد: با وارد کردن کد نوسازی ملک یا انتخاب از روی نقشه، اطلاعات پروانه ملک، پایان کار، تخلف، جریمه و ... در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و این امکان را به مردم می‌دهد که بر روی عملکرد شهرداری‌های مناطق در حوزه شهرسازی نظارت داشته باشند.
وی بیان کرد: به طور مثال اگر دو ملک مجاور هم، دو ضابطه مختلف برای آنان اجرا شده باشد شهروندان می‌توانند علت آن را مشاهده کنند و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد می‌توانند به راحتی تشخیص داده شکایت کنند؛ البته ما تنها اطلاعات مرتبط با ملک را برای شهروندان بارگذاری می‌کنیم و اطلاعات شخصی مالک حفظ خواهد شد.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد